Képzések és workshopok

Mozaik Hub keretében egy átfogó képzés és tudás platformot hoztunk létre, melynek célja, hogy a nonprofit menedzsment valamennyi területén hozzájáruljon zsidó közösségi szervezek és más magyarországi civil szervezetek hatékonyabb, sikeresebb és fenntarthatóbb működéséhez. Az egymásra épülő képzési események (tréningek, workshopok, előadások) mellett a Mozaik Hub online csatornáin számos segédanyag, valamint egyéb, a tanulási folyamat során felhasználható források válnak szabadon hozzáférhetővé és megoszthatóvá.

 

A tanulási eseményeinken való részvétel minden magyarországi civil szervezet és új kezdeményezés számára nyitott és ingyenes.

 

 

 

Képzési és tanulási lehetőségek

 

  • Képzések: nonprofit menedzsment tréningek a szervezetfejlesztés és a szervezeti működés valamennyi területén
  • Workshopok: műhelymunka, műhelyfoglalkozások, melyek egy-egy specifikus területre, témára fókuszálnak
  • Előadások: előadások, előadássorozatok nonprofit menedzsment, közösségfejlesztés, társadalmi változás területen

Valamennyi tanulási eseményen kiemelten fontos szerepet kap az ismeretszerzés és megosztás, valamint a képességfejlesztés mellett, a résztvevők szemlélet és attitűd formálása. A képzési és tanulási eseményeket igyekszünk olyan módon tervezni és megvalósítani, hogy ez a hosszú távú folyamat valóban eredményes legyen.

 


Témák

 

A stratégiai gondolkodás és tervezés alapjai
A magyarországi civil szervezetek legnagyobb többsége nem rendelkezik stratégiai tervvel, mi több tevékenységét, működését nem stratégai célok mentén szervezi. Vajon a szervezeted projektjei, programjai, tevékenysége egybevágnak a szervezet missziójával és stratégiai céljaival? január 30., február 06.


Projektmenedzsment alapok 

A képzés célja, hogy a résztvevőkben tudatosítsa a projektmenedzsmenttel kapcsolatos teendőket a szervezeten belül, és az elméleti keret megerősítésével magabiztosabbá tegye őket jövőbeli projektjük tervezésében és megvalósításában. február 27., március 05.


Civil szervezetek hatásmérése 

A hatásmérés segítségével egy civil szervezet adatokon alapuló visszajelzést kaphat tevékenységének sikerességéről. A hatásmérés adatai alapján pedig azonosíthatóvá válnak azok a területek, ahol változtatásra, fejlesztésre van lehetőség.


Pénzügyi menedzsment  

Ahhoz, hogy egy szervezet sikeres legyen, elengedhetetlen tudnia, hogy működésének és tevékenységének milyen pénzügyi hatása van. Sokan úgy gondolják, a pénzügyi menedzsment nem más, mint hogy egy szervezet könyvelése rendben legyen. Pedig ennél sokkal többről van szó. február 11., 18., 20.


Forrásteremtés alapok 

Mi a forrásteremtés? Milyen forrásteremtési célokat érdemes kitűzni a szervezetben? Hogy készítsünk forrásteremtési tervet? Milyen hazai és külföldi forrásokból gazdálkodhat egy civil szervezet ma Magyarországon? március 26., április 02. 


Önkéntes menedzsment  

Szinte minden civil szervezet dolgozik önkéntesekkel, igénybe veszi önkéntesek munkáját, mégis kevés olyan szervezet van, amelyik hosszú távon is sikeres tud lenni az önkéntes menedzsment területén. március 12., 19.

Civil szervezeti kommunikáció 
A társadalmi szerepvállalás és a civil közélet során az adekvát kommunikáció szinte minden területen elhanyagolhatatlan. A tudatos és tervezett kommunikáció során rengeteg eszköz áll rendelkezésünkre, de nem mindegy, hogy milyen üzeneteket, csatornákat és stratégiát választunk. március 17., 14.


Storytelling civil szervezeteknek

A hatékony kommunikáció alapjait a civil szektorban is a történetek képezik. A storytelling, vagyis a történetmesélés módszertana lehetővé teszi, hogy érzelmeket váltsunk ki a hallgatóságból, amivel pedig hatást tudunk elérni. április 3.

 

Time management civil szervezeteknek

A tréning két részből áll. Az első részében a résztvevők megismerkednek az időgazdálkodás tudományos hátterével és feltérképezik a kapcsolatukat a céljaikkal és a saját időgazdálkodásukkal. A tréning második felében pedig időgazdálkodási jó gyakorlatokkal és eszközökkel ismerkednek meg a résztvevők, melyeket azonnal el tudnak kezdeni használni személyes hatékonyságuk növelésének érdekében. A tréning fontos része az az önismereti munka, melyben a résztvevő megismeri saját kapcsolatát az idővel. április 24.

 

Online kommunikációs stratégia civil szervezeteknek (web, honlap, Google)

Hogyan használható fel az online világ egy szervezet célkitűzéseinek elérésére? Milyen eszközökkel lehet megjelenni a Google keresőben? Hogyan tudhatjuk meg, hogy mire gondolnak az online kereső emberek? Milyen egy hatékony weboldal? A fenti kérdésekre igyekszik gyakorlatias válaszokat és egyszerűen használható eszközöket adni az online stratégia tréning. Az oktatás alkalmával minden résztvevőnek lehetősége van konkrét kérdéseket feltenni a saját online kommunikációjával kapcsolatban. május 15.

 

Social media  civil szervezeteknek (Facebook, Instagram, hirdetés)

Hogyan jelenjünk meg hatékonyan a közösségi médiában, a Facebookon és az Instagramon? Kell-e fizetett hirdetéseket használnunk a kommunikációnk során? Ha igen, hogyan tervezzünk hatékonyan célcsoportot? A social media tréning gyakorlatias tudást ad át, amit a gyakorlatba átültetve sokat fejlődhet egy civil szervezet közösségi kommunikációja. A tréning interaktív, ahol minden résztvevő javaslatokat kaphat a saját social media tevékenységére is. május 22.

 

Haladó storytelling civil szervezeteknek 

Ha voltál már az alap storytelling képzésünkön vagy ismered a módszer alapjait, itt még jobban elmélyülhetsz benne. Haladó képzésünk a történetmesélés digitális formáival, a célcsoportod elemzésével és még sok más kiegészítő módszertani tudással tökéletesíti a storytelling tudást.

 

Aktuális képzési eseményeinkről részletesen a Facebookon, valamint az Események menüpontban tájékozódhatsz. A képzéseken való részvétel ingyenes, csupán regisztrációhoz kötött.