3 adománygyűjtési trend, ami sikert hozhat 2019-ben

3 adománygyűjtési trend, ami sikert hozhat 2019-ben

A legtöbb szervezet kiemelt figyelmet fordít a finanszírozással kapcsolatos kérdésekre, ugyanakkor ritkán próbál meg új módszerekkel, új donorokat bevonni a forrásteremtési folyamatokba. Mutatunk három progresszív szempontot, melyek hozzájárulhatnak a magánadományozói kör szélesítéséhez, bónusz pedig, hogy működőképességüket alacsony energiabefektetéssel, kicsiben is ki lehet próbálni.

Személyre szabottság
Érdemes túllendülni azon a megközelítésen, hogy mindenkit ugyanúgy szólítunk meg, de azon is, hogy a személyre szabottság egyetlen megjelenése a kommunikációnkban az, hogy a hírleveleket a keresztnévre címezzük. A közönségünk elemzését követően személyre szabottabb támogatási javaslatokat küldhetünk magánszemélyeknek, de még attól sem kell idegenkedni, hogy adománygyűjtési szándékkal szólítsunk meg egy felhasználót, aki a szervezetünket támogató hozzászólást hagyott egy Facebook-bejegyzésünk alatt.

Elköteleződés
A hírlevelekben és az egyéb kommunikációs csatornákon ne adatokat és számokat, hanem sztorikat kommunikáljunk. Ezzel erősíthetjük a célközönség elköteleződését, és elősegíthetjük, hogy megosztásokon keresztül terjedjen a szervezet (vagy éppen egy adott adománygyűjtő kampány) híre. A sztorikat pedig érdemes jó minőségű, nagy felbontású képekkel is szemléltetni. Ha nem áll rendelkezésre saját vizuális tartalom, akkor használhatunk ingyenes stock photo adatbázisokat is, mint például a Pexels vagy az Unsplash.

Fókuszáljunk a fiatalabb generációra
Az elmút években már nemcsak a kilencvenes években, hanem a kétezres évek elején születettek is elkezdtek becsatlakozni a munkaerőpiacra. Őket nemcsak azért érdemes megcélozni, mert egyre több saját forrás áll rendelkezésükre, hanem mert a közösségimédia-felületeken is az átlagosnál aktívabbak, rajtuk keresztül tehát azon a fronton is sikereket könyvelhetünk el. Ehhez viszont nagyon fontos, hogy a megfelelő üzenetek kialakítása mellett, a felületeinket is optimalizáljuk arra a csatornára, ahol a legegyszerűbb elérni a fiatalabb generációt, ami a mobilképernyő.

(Nonprofit Hub)